10 Kasım 2016 Perşembe

Gizli Anların Yolcusu / Ayşe KULİN





Bu ara kendimi oyalamanın tek yolunu kitap okumakta buluyorum. Serkan da askere gidince malum iyice yalnızları oynamaya başladım. Hayatımdaki büyük boşluğu başka karakterlerin hayatlarıyla doldurmak işime geliyor olabilir.

Bu seriye biraz başlamak -zorunda- kaldım diyebilirim. İnternetten son kitap alışverişi listeme Ayşe Kulin'in Handan'ı da katmıştım. Meğerse Handan Gizli Anların Yolcusu/Bora'nın Kitabı/Dönüş serisinin son romanıymış. Alınca öğrendim. Bu nedenle de seriyi almak farz oldu.

Gizli Anların Yolcusu Türkiye şartlarında normal karşılayamadığımız bir aşkı konu alıyor. İlhaminin yaşadığı hüzünlü bir olay nedeniyle birbirinden uzaklaşmış ailesi... Bora'nın zorlu şartlarda sosyal baskıyla geçen çocukluğu ve kaçışı, başka kimliğe bürünmesi... Aynı iş yerinde çalışan İlhami ve Bora'nın birbirine duyduğu yakınlığın zamanla aşka dönüşmesi, insanlardan bunu gizlemeye çalışmaları ve Bora'nın hatırlamak istemediği çocukluğuna dair bir karakterle karşılaşması... İlhami'nin değişen cinsel tercihine ilişkin kimliğini kabullenme çabası... Bunu ailesinden gizleme uğraşları.

Akıcı, insanı sıkmayan ve bir çırpıda bitirebileceğiniz bir roman. Biraz da tepki toplamış bir seri sanırım. Gerek konusu, eşcinselliği işlemesi, gerekse cinselliğe fazla yer vermesi nedeniyle. Genel anlamda sevdim bu romanı. 

Şimdi Bora'nın Kitabı'na başladım. Boranın çocukluğu gerçekten üzücü ve hadi canım var mı böyle hayatlar dedirtiyor insana. Eminim ki var. Malesef var. Bitirdikten sonra bu romanla ilgili de yazacağım. Hoşçakalın :)


5 yorum:

  1. Seriyi severek okumuştum ben de...
    Ve her kitapta farklı bir kişiden olaylar döngüsünü okumak beni bir kez daha düşünmeye itmişti...
    Empatiye iten bir kitap..
    İyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle. İster istemez her karakterin yerine koyuyorum kendimi. Acaba ben olsaydım diyorum. Güzel gerçekten.

      Sil
  2. Okumadım ben. Merak ettim... Bu ara çok zamanım yok ama iki hafta sonra yoğunluğum azalacak, o vakit okurum... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim. Şimdi ikinci kitabı bitirmek üzereyim. Boranın kitabı çok daha ilgimi çekti.
      Yoğunluğu en kısa zamanda iyi bir şekilde atlatman dileğiyle :)

      Sil
  3. son yazıma bi bak ama taam mııı :)

    YanıtlaSil