12 Mart 2014 Çarşamba

Duyarsızlık mı Değil mi ??

Bu aralar toplum olarak bir kaosun içindeyiz. Daha da kötüye gidiyoruz sanki. Her gün televizyonda polis, toma, dayak, şiddet gördükçe haber izleyesim gelmiyor.
 
Özellikle de dün Berkin'in vefatı üzerine daha çok üzüldüm. İnsan kayıtsız kalamıyor, kalmamalı da zaten. Hepimiz tepki gösterirsek değişim için adım atabiliriz, ufak ufak da olsa...
 
Ancak herkes tepkisini aynı şekilde göstermek zorunda olmadığı gibi, fikirlerini de blogda paylaşmak zorunda değil.
 
Bir insanın blogda Berkin ile ilgili hiçbir şey yazmaması, günlük hayatıyla ilgili yada kozmetikle ilgili paylaşımlar yapmaya devam etmesi güncel olaylara karşı ve Berkin'e karşı duyarsız olduğu anlamına gelmez. Üzülmediği anlamına hiç gelmez. İnsan olan üzülür zaten bu olay karşısında. Ama illa ki dışa vurmak zorunda değil.
 
Evet ben çok üzüldüm ve içimden geçenleri yazıp sizlerle paylaştım dün akşam. Ama bunu içimden geldiği için yaptım. Aman herkes yazıyor ben kusur kalmayayım diye değil.
 
Herkesin kendi fikirleri var ve hiç kimse bunları paylaşmak zorunda değil. Bu her zaman duyarsızlık, düşüncesizlik demek değildir.
 
İki gündür bazı arkadaşların lütfen biraz duyarlı olun, bari şu şekilde bu şekilde paylaşımlar yapmayın, bir annenin acısına bari saygılı olun gibi yazılarını gördükçe sinirleniyorum.
 
Belki o arkadaş blogda bu konuyla ilgili bir şey paylaşmadı ama  kozmetikle ilgili paylaşım yapmadan önce Berkin için yapılan yürüyüşten, eylemden geldi evine nerden biliyorsun?
 
 Ayrıca da affedersiniz ama size ne? İnsanlarda mecburiyet duygusu yaratıp sosyal baskıyla mı onları duyarlı yapacaksınız. O iş olmaz ben size söyleyeyim. Duyarlı insanın zaten sizin o yazınızı okumaya ihtiyacı yok.
 
Duyarlı insan kendi içinde olayı hukuk ve vicdanı arasında yorumlar sorgular, belki tepkisini burada duyurur belki de duyurmaz. Bu kimseyi ilgilendirmez.
 
Madem bu kadar hak, hukuk, adalet, özgürlük diyorsunuz biraz da saygı duymayı öğrenelim. Neye mi saygı duyacağız? Özgürlüğe! Bırakın yaa.. İsteyen zaten tepkisini gösteriyor bir şekilde, paylaşıyor içinden geçenleri... Bu şekilde sosyal baskı yaparak kimseyi duyarlı olmaya zorlayamazsınız.
 
İçinde birazcık vicdan olan insan zaten küçücük bir çocuğun ölümüne karşı kayıtsız kalamaz. Ama tepkisini burada yazmak zorunda değildir!!!!
 
 
 
  


6 yorum:

  1. Çok yerinde bir yazı olmuş. Ne yazık kı ben bazı insanlara sosyal medyanın özürlü çocukları yakıştırmasını yapıyorum artık. Samimiyetsiz, balık hafızalı olmuş çoğu. Bir kişinin blogunda paylaşımda bulunmaması üzülmediği anlamına gelmez. Belki düşüncesini farklı yerde gündeme getiriyor. Çok güzel bir yazı olmuş. Umarım böyle eleştiri yapanlar bu yazını okur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Aslında daha dün yazasım vardı. Ama tuttum kendimi. Bugün de aynı türden paylaşımlarla karşılaşınca yeter artık dedim :) Herkesin kendi tercihi. İnsanların buna bile saygısı yok. Umarım okurlar. Ama okusalar da bakış açılarının değişeceğini pek sanmıyorum :)
      Sevgilerle..

      Sil
  2. Sana katılıyorum. Bazen "tepkisizlik" de "suskunluk" da bir tepkidir... Herkesin bağırdığı bir ortamda "herkes gibi" olmamak da bir tercihtir belki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, çok güzel ifade etmişsin. Tepki göstermiş olmak için burada paylaşım üzerine paylaşım yapmaya gerek yok.
      Ayrıca kimsenin bir başkasının vicdanını, duyarlılığını sorgulamaya da hakkı yok. Umarım yazdığım şey üzerine düşünür bu arkadaşlar biraz da olsa!
      Sevgilerle..

      Sil
  3. duygularıma tercüman olmuşsun resmen. Blog da bu tür paylaşımları bilinçli olarak yapmıyorum çünkü zaten faceebook ve twitter da yeterince fikirlerimi paylaşıyorum. blog benim için yaşadıklarımı paylaşma, blog arkadaşlarıma fikir danışma yeri. Bu tür paylaşım yapan senin gibi blogdaşları görünce de mutlu oluyorum okuyorum ama ben burada yazmayı tercih etmiyorum dediğin gibi bu beni duyarsız biri yapmaz bunu söyleyenin ukalalık etmekten başka yaptığı bir şey yok.
    bu paylaşım için çok çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yumiyumcum :) Bu yazıyı yazarken acaba ukalalık etmiş olur muyum diye çok düşündüm ama dayanamadım en sonunda. Ve benim gibi düşünenlerin de olduğunu görünce daha da mutluyum :)
      Böyle günlerde herkes kendini birşey sanıp başkalarını ezmeye çalışıyor fikirleriyle. Katlanamıyorum buna.

      Sil